نصب وردپرس روی دایرکت ادمین | آموزش قدم به قدم راه‌اندازی وردپرس در هاست

نصب وردپرس روی دایرکت ادمین ؛ یکی از مراحل وردپرسی کردن سایت

نصب وردپرس روی دایرکت ادمین یکی از مواردی است که اکثر افراد تازه کار که قصد راه‌‌اندازی یک سایت اینترنتی را دارند، در مواجهه با آن به مشکل برمی‌خورند. واقعیت این است که شما برای وردپرسی کردن سایت خود باید دیتای مربوط به وردپرس را در فضای هاست سایت خود نصب کنید تا بتوانید از آن برای مدیریت محتوای سایت خود استفاده کنید.

در این مقاله قصد داریم به صورت کامل و مرحله به مرحله شما را تا نصب نهایی وردپرس در سایت و استفاده از آن راهنمایی کنیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چرا دایرکت ادمین؟

شما برای کار با هاست خود و اعمال تغییرات روی آن نیاز به یکی از سیستم‌های مدیریت هاست در فضای وب دارید. اکثر سایت‌های وردپرسی در دنیا از دو سیستم مدیریت هاست به نام‌های Cpanel و دایرکت ادمین استفاده می‌کنند.

خیلی از متخصصین حوزه طراحی سایت اعتقاد دارند که سی پنل بهتر از دایرکت ادمین است و عده‌ای نیز اعتقاد دارند دایرکت ادمین بهتر از Cpanel است. اما در شرایط فعلی به دلیل تحریم کشور ایران، استفاده از سی پنل دشوار است و اکثر افراد برای مدیریت هاست سایت خود از دایرکت ادمین استفاده می‌کنند.

دایرکت ادمین محیط کاربری ساده و روانی دارد و نصب وردپرس روی دایرکت ادمین نیز کار ساده‌ای است که انجام آن برای افراد مبتدی نیز زمان زیادی نمی‌برد.

ورود به دایرکت ادمین

در مرحه بعدی از فرآیند نصب وردپرس روی دایرکت ادمین ، بعد از این که آدرس دامنه خود را به هاستی که از یک شرکت هاستینگ خریداری کردید متصل نمودید، باید آدرس سایت خود را به این شکل جست و جو کنید : yoursite.com:2222

اگر دامنه به هاست متصل شده باشد، صفحه‌ای ظاهر می‌شود که از شما نام کاربری و رمز ورود به پنل دایرکت ادمین هاست را می‌خواهد. شرکت هاستینگ شما باید قبل از این نام کاربری و رمز ورود را برای شما ارسال کرده باشند، اگر این دو را دریافت نکرده‌اید، آنها را از پشتیبانی هاستینگ بگیرید و وارد پنل دایرکت ادمین خود شوید.

حالا شما به تمام فضای هاست خود دسترسی دارید و می‌توانید روی آن هر گونه تغییری را اعمال کنید.

ساخت پایگاه داده

شما برای آنکه بتوانید نصب وردپرس روی دایرکت ادمین را انجام دهید، لازم است یک پایگاه داده (دیتابیس) در پنل دایرکت ادمین خود ایجاد کنید. برای ایجاد database باید به در صفحه اصلی پنل دایرکت ادمین گزینه MySQL management را انتخاب کنید.

حالا صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که لیست دیتابیس‌های موجود در هاست شما را نشان می‌دهد (که چون هاست شما نو و دست نخورده است، باید خالی باشد). در این صفحه گزینه Create new Database را انتخاب کرده و در صفحه نمایش داده شده، یک نام کاربری و رمز عبور برای دیتابیس خود انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که این دو عبارت را حتما باید در جای مطمعنی بنویسید تا در مواقع ضروری با فراموش کردن آن دچار مشکل نشوید و به پنل خود دسترسی داشته باشید.

نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

حالا که یک پایگاه برای مدیریت داده‌های خود در هاست ایجاد کردید، نوبت به اقدام اصلی می‌رسد. در این مرحله باید به سایت اصلی وردپرس بروید و آخرین نسخه رسمی وردپرس را دانلود کنید. بعد از دانلود فایل وردپرس، در صفحه اصلی پنل دایرکت ادمین خود گزینه فایل منیجر را انتخاب کنید و در صفحه باز شده پوشه public_html را باز کنید.

در این پوشه گزینه آپلود را پیدا کنید و با انتخاب آن، فایل فشرده وردپرس خود را که از سایت اصلی وردپرس دانلود کردید بارگذاری کنید. حالا یک مرحله به عقب برگردید و در پوشه public_html فایل زیپ وردپرس را با انتخاب گزینه Extract، از حالت فشرده خارج کنید.

انتقال فایل ورپرس به پوشه اصلی برای نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

حالا پوشه وردپرس را باز کنید و تمام گزینه‌های موجود در آن را انتخاب کرده و روی دکمه Add to Clipboard بزنید. سپس به پوشه public_html بروید و روی دکمه Move Clipboard Files here کلیک کرده و بعد از ریختن همه اطلاعات وردپرس در این پوشه، خود پوشه وردپرست و فایل زیپ شده آن را پاک کنید تا فضای کمتری از هاست را اشغال کند.

راه‌اندازی وردپرس روی سایت

در آخرین مرحله از فرآیند نصب وردپرس روی دایرکت ادمین ، باید آدرس اصلی سایت خود را در مرورگر وارد کنید. اگر فرآیند را تا به اینجا درست طی کرده باشید، صفحه‌ای ظاهر می‌شود که از شما اطلاعات دیتابیسی که ساخته‌اید را می‌خواهد.

با وارد کردن این اطلاعات و رفتن به مرحله بعد، با صفحه‌ای مواجه می‌شوید که در آن وردپرس از شما می‌خواهد عباراتی را برای نام اصلی سایت، نام کاربری، رمز ورود و… تعیین کنید. این فرآیند حدود 5 دقیقه از شما زمان می‌گیرد و با تکمیل این فیلد‌ها و ثبت نهایی‌شان، وردپرس به صورت کامل برروی سایت شما نصب می‌شود.

توجه داشته باشید که این اطلاعات را نیز حتما در جایی یادداشت کنید تا در صورت ایجاد مشکل برای ورود به پنل وردپرس، از آنها استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تمام مراحل نصب وردپرس روی دایرکت ادمین را به ترتیب بررسی کنیم. اگر می‌خواهید سایت خود را راه‌اندازی کنید و به دنبال یک شرکت معتبر هاستینگ می‌گردید، پیشنهاد ما استفاده از خدامت شرکت میزبان اول است.

این مجموعه نوآور در حال حاضر 2 نوع سرویس هاستینگ ارائه می‌دهد که در داخل و خارج از کشور پشتیبانی می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از خدمات این شرکت، سرور مجازی خود را در کشور فنلاند راه‌اندازی کنید و از ریساخت قدرتمند آن استفاده کنید.

0 0 votes
امتیاز مقاله
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments