نصب دایرکت ادمین روی Centos | آموزش نصب DirectAdmin روی سنتوس

آخرین نسخه سنتوس

سِنْت‌ او اِس (CentOS) یکی از محبوب‌ترین سیستم‌ عامل‌های شرکت لینوکس (Linux) است که از سرواژه‌های عبارت Community Enterprise Operating System به وجود آمده است. این پلتفرم که از طرف جامعه کاربری توسعه و حمایت می‌گردد، برای شرکت‌ها و کسب و کارهای بزرگ مناسب است. آخرین نسخه سنت ‌او اس در ماه ژون سال 2021 با تمامی تغییرات نهایی به بازار عرضه شد. در این مطلب قصد داریم تا روش نصب دایرکت ادمین روی Centos نسخه 8 (آخرین ورژن) را برای شما بازگو کنیم.

نصبت دایرکت ادمین روی CentOS 8

اگر از کاربران وفادار دایرکت ادمین Centos هستید، حتما با این پنل آشنایی کامل دارید و از ویژگی‌های منحصر به فرد آن که شامل سادگی پنل، مصرف نسبتا پایین منابع، امکانات مناسب، کانفیگ سریع و ساده و همچنین هزینه لایسنس مقرون به صرفه هستند با خبر هستید.

در این مطلب از وبسایت میزبان اول قصد داریم به شما آموزش نصب دایرکت ادمین روی CentOS را توضیح دهیم. پس اگر از طرفداران پلتفرم CentOS هستید و آخرین نسخه ( ورژن 8) آن را در اختیار دارید، خواندن مو به موی این مطلب به شما پیشنهاد می‌شود.

نصبت دایرکت ادمین روی centOS شامل مراحل بسیار ساده‌ای است که در عین حال دقت فراوانی را می‌طلبد. چرا که در صورت نصب نادرست دایرکت ادمین، تمامی مراحل نصب باید از اول انجام شوند که فرآیند بسیار زمان‌بری است.

شرایط لازم برای نصب دایرکت ادمین روی centOS

تمامی مواردی که قبل از نصب دایرکت ادمین روی centOS را باید برآورده کنید، در ادامه آورده‌ایم. لازم به ذکر است که این مطلب برای centOS 8 (آخرین نسخه سنت او اس) کاربرد دارد.

  • سرور مجازی یا اختصاصی با IP اختصاصی یا استاتیک (Static)
  • نصب سیستم عامل به روی سرور centOS 8
  • کد لایسنس دایرکت ادمین (DirectAdmin)

همچنین برای استفاده از دایرکت ادمین centOS به سیستمی با مشخصات زیر نیاز است:

  • پردازشگر: با قدرت حداقل 500 مگاهرتز
  • رم: حداقل 1 گیگابایت
  • حافظه swap: حداقل 2 گیگابایت
  • فضای خالی بعد از نصب: حداقل 2 گیگابایت

نکته‌ای که در این مرحله بسیار حیاتی است، تهیه کد لایسنس معتبر و صحیح است. حتما توجه داشته باشید که که نسخه سیستم عامل و آدرس IP در هنگام تهیه لایسنس باید به درستی انتخاب شوند. در این آموزش، برای مثال، باید لایسنس centOS 8 x64 تهیه شود. در صورتی که از این آموزش برای centOS 7 استفاده کنید، در پایان نصب با پیغام خطا مواجه خواهید شد.

گام نخست در نصب دایرکت ادمین روی centOS

پیش از هرکاری می‌بایست سیستم عامل سنت او اس 8 خود را با استفاده از دستور زیر به‌روزرسانی کنید

# yum update -y

پس از به‌روز رسانی سیستم عامل، پکیج‌های مورد نیاز دایرکت ادمین را نصب کنید. در صورت عدم نصب پکیج‌ها ممکن است فرآیند نصب با مشکل روبه‌رو شود و ارروهای فراوانی دریافت کنید. برای نصب همه پکیج‌ها از دستورالعمل زیر استفاده کنید:

 1

2

3

4

# yum install wget gcc gcc-c++ flex bison make bind bind-libs bind-utils openssl openssl-devel perl quota libaio \

libcom_err-devel libcurl-devel gd zlib-devel zip unzip libcap-devel cronie bzip2 cyrus-sasl-devel perl-ExtUtils-Embed \

autoconf automake libtool which patch mailx bzip2-devel lsof glibc-headers kernel-devel expat-devel \

psmisc net-tools systemd-devel libdb-devel perl-DBI perl-libwww-perl xfsprogs rsyslog logrotate crontabs file kernel-headers

پس از نصب پکیج‌ها، Hostname سیستم عامل را به روی هاست مورد دلخواه تظیم کنید. در این مثال نام هاست را srv.mizbanaval.com در نظر گرفته‌ایم.

# hostname srv.mizbanaval.com

گام دوم در نصب دایرکت ادمین روی centOS

در این مرحله می‌بایست فایل نصبی دایرکت ادمین را از اینترنت دانلود کنید. برای اینکار از دستورالعمل زیر استفاده کنید:

# wget https://www.directadmin.com/setup.sh

دسترسی فایل نصبی دایرکت ادمین را به 755 تغییر دهید:

# chmod 755 setup.sh

پس از اعمال تغییرات در دسترسی، امکان نصب فایل دایرکت ادمین برای شما میسر می‌شود. اگر قصد دارید دایرکت ادمین را به صورت پیش‌فرض و خودکار نصب کنید، از گزینه auto می‌توانید استفاده کنید. این ویژگی، مورد علاقه اکثر کاربران است و یک پیکربندی مناسب به همراه فایروال CSF را ارائه می‌دهد. برای نصب از دستورالعمل ذیل استفاده کنید.

# ./setup.sh auto

در نسخه جدید نیازی به وارد کردن آی‌دی لایسنس نیست و فرآیند نصب بدون وقفه انجام می‌شود.

با استفاده از آدرس ذیل خیلی راحت می‌توانید وارد کنترل پنل دایرکت ادمین centOS 8 شوید:

http://YourIpAddress:2222

مشکلات و ارورهایی که ممکن است در حین نصب دایرکت ادمین روی centOS دریافت کنید

لینوکس یک سیستم عامل متن‌باز (Open source) است که کار با آن کمی متفاوت از سیستم‌ عامل‌های مرسوم مانند ویندوز می‌باشد. برای رفاه حال شما عزیز، در این قسمت سعی داریم تا به برخی از مشکلات احتمالی پس از نصب دایرکت ادمین روی centOS بپردازیم.

نصب ناقص یکی از متداول‌ترین مشکلاتی است که کاربران با آن مواجه می‌شوند و نمی‌توانند به طور صحیح از دایرکت ادمین استفاده کنند. در برخی موارد پورت 2222 توسه فایروال بسته می‌شود و امکان باز شدن آن در سرور مقدور نیست.

همچنین اگر اطلاعات Login در پایان نصب نمایش داده نشود، به این معنا خواهد بود که فرآیند نصب را به درستی تکمیل نکردید و باید – پس از عیب‌یابی – مجدد دایرکت ادمین را نصب کنید. همچنین اگر فایروال مانع باز شدن برنامه می‌شود باید از کد systemctl stop firewalld استفاده کنید و دوباره تلاش کنید.

نصب بی‌دردسر دایرکت ادمین روی centOS فقط با میزبان اول

همانطور که می‌دانید، دایرکت ادمین یکی سودمند‌ترین ابزارها برای میزبانی وب است که به دلیل رابط گرافیکی آن دارای طرفداران بی‌شماری است. برای بهره‌مندی از محیط گرافیکی و استفاده از ابزارهای کاربردی دایرکت ادمین حتما باید آن را به طور دقیق نصبت کنید. برای این کار به مشخصه‌های مهمی احتیاج دارید که همه آنها را میزبان اول برای شما برآورده خواهد کرد.

میزبان اول همچنین آماده ارائه بهترین سرورهای مجازی (VPS) و اختصاصی برای هم‌وطنان می‌باشد. با میزبان اول پشتیبانی حرفه‌ای، امنیت بالا، زیرساخت قدرتمند و سرورهای SSD پر سرعت را تجربه خواهید کرد.

0 0 votes
امتیاز مقاله
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments