مزایای دایرکت ادمین | معرفی مزایا و قابلیت‌های کنترل پنل دایرکت ادمین

دایرکت  ادمین و امتیازات آن برای کاربران

دایرکت ادمین یکی از بهترین پنل‌های کنترل هاست است که کاربران زیادی در دنیای وب دارد. این پلتفرم با قابلیت‌های خاص خود می‌تواند شما را در کنترل هاست سایت‌های مختلف یاری کند. همچنین سازنده تمام تلاش خود را کرده تا کاربرانش به امتیازات بزرگی دسترسی داشته باشند. در مطلب کنترل پنل دایرکت ادمین سعی کردیم شما را با قابلیت‌ها و بخش‌های مختلف این پلتفرم آشنا کنیم. اما در این مطلب از سایت میزبان اول به بررسی مزایای دایرکت ادمین خواهیم پرداخت.

آشنایی با مزایای دایرکت ادمین در میزبان اول

مزایای دایرکت ادمین

طراحان دایرکت ادمین تمام سعی خود را کرده‌اند تا در تمامی بخش‌ها مزایایی را برای کاربران در نظر بگیرند. به طوری که وقتی وارد هر بخشی که می‌شوید قابلیت‌هایی را ببینید که شاید در سایر کنترل پنل‌های هاست وجود نداشته باشند. همچنین تمامی قابلیت‌های پلتفرم‌های مشهوری مانند سی پنل ( CPanel ) را در دایرکت ادمین خواهید یافت. حتی کاربران ایرانی امتیاز بزرگی را به دست می‌آورد که در سی پنل هم موجود نیست.

عدم نیاز به فیلتر شکن

اولین و مهم‌ترین موردی که در لیست مزایای دایرکت ادمین وجود دارد، عدم نیاز آن به فیلتر شکن است. متاسفانه کاربران ایرانی برای دسترسی به بیشتر نرم افزارهای کنترل پنل هاست باید از نرم افزارهای دور زننده تحریم استفاده کنند؛ زیرا IP ایران به دلیل تحریم‌های بین المللی توسط توسعه دهندگان پنل‌های کنترل هاست مسدود شده است. اما شرایط در مورد دایرکت ادمین اینگونه نیست و کاربران ایرانی بدون هیچ کار اضافه‌ای به تمامی قابلیت‌های آن دسترسی دارند.

چرا بهتر است از دایرکت ادمین استفاده کنیم؟ | میزبان اول

رابط کاربری ساده

از دیگر مزایایی که در دایرکت ادمین وجود دارد، به رابط کاربری مربوط می‌شود. شرکت سازنده رابط کاربری را به گونه‌ای طراحی کرده تا علاوه بر پوشش تمامی قابلیت‌ها، به سادگی نیز قابل استفاده باشد. به طوری که تنها پس از چند دقیقه کار با دایرکت ادمین تسلط خوبی به آن پیدا خواهید کرد. تمامی بخش‌های پنل نیز تفکیک شده و هر کدام برای کنترل قسمتی از هاست هستند. همچنین شرکت سازنده طی بازه‌های زمانی مشخص امکان انجام بروزرسانی‌های نرم افزاری را برای کاربران قرار می‌دهد.

نصب راحت روی هاست

برای نصب دایرکت ادمین نیازی نیست که مسیر خیلی سختی را طی کنید. به همین دلیل می‌توان نصب راحت را به عنوان یکی از مزایای دایرکت ادمین نام برد. کاربران جهت نصب این کنترل پنل روی هاست کافیست به سایت شرکت سازنده سر بزنند و فایل‌های لازم را دریافت کنند. سپس با خرید لایسنس و وارد کردن کد فعالسازی می‌توان از تمامی قابلیت‌های دایرکت ادمین بهره‌مند شد. همچنین کاربران ایرانی برای نصب نیازی به نرم افزارهای دور زننده تحریم ندارند.

پشتیبانی از تمامی فرمت‌های دنیای وب

کاربران دایرکت ادمین برای کنترل هاست خود با این پلتفرم هیچ محدودیتی با فرمت‌های دنیای وب نخواهند داشت. با استفاده از دایرکت ادمین می‌توان انواع گواهینامه‌های SSL و ماژول‌های Perl را روی هاست نصب کرد. همچنین در بخش قابلیت‌های حرفه‌ای ( Advanced Features ) کاربران می‌توانند تمامی این اطلاعات را مشاهده کنند. سایر فرمت‌های سازگار با دایرکت ادمین نیز به شرح زیر است:

·       مدیریت Crinjob سایت

·       PHPinfo

·       MIME Type

·       Apache handles Redirect

·       Domain Pointer

مزایای دایرکت ادمین در کنترل ایمیل‌ها

سایت‌هایی که در دنیای وب مشغول به فعالیت هستند، روزانه هزاران و حتی میلیون‌های پست الکترونیکی دریافت می‌کنند. ادمین‌های هاست سایت نیز برای مدیریت بهتر باید به تمامی این ایمیل‌های رسیدگی کنند. اما انجام این کار به شکل دستی طاقت فرسا و در مواردی غیر ممکن خواهد بود. اما قابلیت‌هایی خاص مزایای دایرکت ادمین را در قسمت کنترل ایمیل‌ها افزایش داده است. در این بخش از مطلب قابلیت‌های مربوط به مدیریت ایمیل‌ها در دایرکت ادمین را بررسی می‌کنیم.

دایرکن ادمین و کنترل ایمیل‌ها | میزبان اول

دسترسی به ایمیل‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم

با استفاده از دایرکت ادمین می‌توانید به صورت مستقیم ایمیل‌ها را مشاهده کنید و نظارت دقیقی روی آن‌ها داشته باشید. همچنین می‌توانید نرم افزارهای مدیریت ایمیل مانند اوت لوک ( outlook ) را برای کنترل روی ایمیل‌ها به کار بگیرید. با انجام این کار باز هم قابلیت‌های بیشتری مانند کنترل از ارسال نامه‌های هرز ( اسپم ) و فیلتر کردن پیام‌ها را در اختیار خواهید داشت.

امکان تنظیم خودکار ارسال ایمیل‌ها

یکی از مهم‌ترین مزایای دایرکت ادمین در کنترل ایمیل‌ها مربوط به ارسال خودکار است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید تعیین کنید که به برخی ایمیل‌های ارسالی چه پاسخی داده شود. با انجام این کار زمان پاسخ دهی به ایمیل‌های کاربران بهبود قابل توجهی خواهد داشت. برای دسترسی به این قابلیت باید به بخش Email Management دایرکت ادمین مراجعه کنید.

مزایای دایرکت ادمین در پشتیبانی از هاست

دایرکت ادمین قابلیت‌های خاصی را در نظر گرفته تا برای برخی کاربران در سطوح مشخص به کار گرفته شوند. با انجام این کار کاربران دیگر برای تنظیم قسمت‌هایی که نیاز ندارند وقت زیادی نمی‌گذارند. به طور کلی قابلیت‌های مربوط به پشتیبانی در دو سطح قابل دسترسی هستند. در سطح اول قابلیت‌های مخصوص مدیران یا همان ادمین‌های اصلی سایت وجود دارد. در سطح دوم نیز کاربران رده پایین‌تر به امکانات مختص به خود دسترسی دارند.

امکانات عالی برای کاربران

مزایای دایرکت ادمین برای کاربران را به سختی می‌توان در سایر پلتفرم‌های کنترل هاست پیدا کرد. کاربران در این سطح می‌توانند به قابلیت‌های نظیر محیط فایل منیجر، مدیریت بخش‌های مختلف، تنظیمات قسمت پشتیبان‌گیری، نصب گواهینامه‌ها، انتخاب ورژن PHP و مشاهده آمار سایت دسترسی داشته باشند.

قابلیت‌های انحصاری برای ادمین‌های اصلی

مدیران اصلی سایت می‌توانند کنترل اصلی‌ترین قسمت‌های هاست را با دایرکت ادمین در دست بگیرند. برای مثال می‌توانند نحوه فعالیت کاربران رده پایین‌تر را با پکیج‌های مخصوص را مشخص کنند. همچنین قابلیت‌های خاص زیر در دایرکت ادمین برای مدیران اصلی وجود دارد:

·       شخصی سازی نام سرورها

·       تنظیمات مرتبط با قالب سایت، آدرس دامین، DNS سایت و مدیریت آدرس‌های IP

·       ارسال تیکت به کاربران از طریق پست الکترونیکی

·       تعیین دسترسی ادمین‌های به بخش‌های مختلف کنترل پنل

آشنایی با ویژگی‌های دایرکت ادمین در میزبان اول

سخن آخر

مزایای دایرکت ادمین که در این مطلب از سایت میزبان اول با آن‌ها آشنا شدید، می‌توانند شما را برای کنترل هاست یاری کنند. همچنین این پلتفرم با همین قابلیت‌ها و مزایای خاص توانسته نسبت به سایر رقبایش برتری بیشتری نزد کاربران داشته باشد.

0 0 votes
امتیاز مقاله
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments