محیط دایرکت ادمین | آشنایی با این محیط و نحوه مدیریت مدیریت هاست

دایرکت ادمین؛ ابزار مدیریت سایت

اگر در حوضه وب سر و کار داشته باشید، حداقل یکبار نام دایرکت ادمین را شنیده‌اید. دایرکت ادمین از محبوب‌ترین پنل‌های مدیریت هاست بوده که به عنوان یک رابط گرافیکی در اختیار شما است. شما از طریق دارکت ادمین می‌توانید سایت خود را به راحتی مدیریت کنید. همچنین در این پنل امکانات زیادی قرار گرفته است که می‌توانند کاربردهای متنوعی داشته باشند. از همین‌رو قصد داریم که در ادامه درباره محیط دایرکت ادمین بیشتر توضیح دهیم.

دایرکت ادمین چیست

دایرکت ادمین(Direct Admin) کنترل پنل وب هاستینگ بوده که محیط گرافیکی و رابط کاربی ساده‌ای دارد. همین دلیل باعث می‌شود تا به راحتی به توانید سایت خود را مدیریت کنید. این کنترل پنل در سال 2003 به صورت یک نسخه کامل وارد بازار شد. محیط دایرکت ادمین شبیه cPanel بوده که به شما این توانایی را می‌دهد تا هاست و وب سایت خود را از طریق یک رابط گرافیکی تحت وب مدیریت کنید. دایرکت ادمین مبتنی بر لینوکس است و جایگزین بسار خوبی برای cPanel به شمار می‌رود. دورزدن تحریم‌ها، بزرگترین مزیت دایرکت ادمین است.

ویژگی‌های دایرکت ادمین

دلیل استقبال زیاد از دایرکت ادمین، ویژگی‌هایی است که ارائه می‌کند. از همین‌‌رو قصد داریم تا ویژگی‌های این پنل را برایتان بیان کنیم.

  1. سادگی و راحتی

از مهم‌ترین ویژگی‌های دایرکت ادمین می‌توان به سادگی و راحتی آن اشاره کرد. این دلیل باعث جذب زیاد مدیران به این پنل شده است.

  • قابلیت ضد crash

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که به آن توجه زیادی می‌شود، crash است. این قابلیت باعث می‌شود تا کارها به تاخیر افتاده و مختل شوند. برای همین قابلیت ضد crash دایرکت ادمین، تا حدودی باعث مقاومت می‌شود.

  • قیمت ارزان

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باعث استقبال زیاد از دایرکت ادمین شده است، قیمت ارزان است. این امکان پیش آمده تا بتوانید به راحتی لایسنس دایرکت ادمین را با قیمت پایین خریداری کرده و این توانایی را داشته باشید که به صورت مداوم از امکانات آن استفاده کنید.

  • تنظیمات و نصب آسان

از ویژگی‌های دیگر دایرکت ادمین، نصب راحت آن است. به دلیل محیط کاربری آسانی که دایرکت ادمین دارد، می‌توانید ورود، نصب و تنظیمات دایرکت ادمین را به راحتی تغییر دهید.

همچنین دایرکت ادمین، ویژگی‌های دیگری مانند نشان دادن سیستم‌های آماری دقیق، مدیریت صفحات خطا، داشتن زیر دامنه، بکاپ‌گیری اتوماتیک و امنیت بسیار بالا دارد که باعث تمایز آن شده است.

معرفی محیط دایرکت ادمین

هر پنل ممکن است که بخش‌هایی را داشته باشد که این قسمت‌ها مخصوص آن پنل باشند. از همین‌رو قصد داریم تا اطلاعات کاملی درباره محیط دایرکت ادمین به شما دهیم.

پنل دایرکت ادمین به سه بخش کلی تقسیم می‌شود:

  1. فهرست اصلی
  • دایرکت ادمین و تنظیمات کلی که می‌توانید انجام دهید

فهرست اصلی

فهرست اصلی، یکی از بخش‌های محیط دایرکت ادمین است. در این فهرست بخش‌هایی مربوط به اکانت وجود دارد. همچنین قسمت‌هایی از پنل وجود دارد که با دسترسی سریع می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

در این بخش دکمه‌هایی مانند Home، Password، Files و Help وجود داشته که هرکدام کارهایی مختلفی را انجام می‌دهند. به طور مثال در بخش Files می‌توانید به قسمت‌های مدیریت فایل‌های اکانت خود رفته و به آن‌ها دسترسی داشته باشید. علاوه برآن بخش Files از پراستفاده‌ترین قسمت‌های یک اکانت است.

بخش نمایش وضعیت اکانت

بخش نمایش، یکی دیگر از بخش‌های محیط دایرکت ادمین است. این قسمت در تمامی پنل‌ها وجود داشته که وضعیت حساب کاربری را به شما نشان می‌دهد. در این بخش مواردی چون میزان مصرف دیتابیس، تعداد ایمیل‌های ساخته شده، پهنای باند مصرفی و غیره را می‌توان مشاهده کرد. این بخش یک آمار کلی را به شما بیان می‌کند و اگر می‌خواهید اطلاعات دقیقی را دریافت کنید، باید به بخش آنالیز دایرکت ادمین مراجعه کنید.

دایرکت ادمین و تنظیمات کلی که می‌توانید انجام دهید

تنظیمات کامل، آخرین بخش محیط دایرکت ادمین است. این قسمت تمامی تنظمیات هاستینگ را داشته و از اصلی‌ترین بخش‌های هر اکانت به شمار می‌رود. سه قسمت کلی این بخش شامل:

Your Account: در این قسمت تمامی تنظیمات هاست قرار گرفته است. از جمله تنظیمات آن می‌توان به مدیریت DNS و دامنه، تنظیمات اکانت، کنترل کردن پکیج Perl، مدیریت دیتابیس و غیره اشاره داشت.

Email Management: این بخش تمامی تنظیمات مربوط به ایمیل دامنه شما را داشته و می‌توانید ساخت و ویرایش اکانت ایمیل، اسپم ایمیل، پاسخگویی خودکار و غیره را مشاهده کنید.

Advanced Features: این بخش پیشرفته‌ترین قسمت‌های هاست را دارد، که می‌توانید تنظیمات اکانتتان را در آن مشاهده کنید. از خدمات مربوط به این بخش می‌توان به گواهینامه امنیتی، انتقال صفحات، تنظیمات کرون جاب‌ها و دیگر تنظمیات اشاره داشت.

سیستم مورد نیاز دایرکت ادمین

همانطور که می‌دانید، لینکوس با چندین نسخه از دایرکت ادمین سازگار است. این نسخه‌ها عبارت اند از: CentOS ،Red Hat ، Free BSD و غیره هستند.

پردازنده 500 MHZ رم 1 گیگ و هارد حداقل 2 گیگ، سیستم مورد نیاز برای نصب دایرکت ادمین است. پس از نصب دایرکت ادمین می‌توانید Life Time License را خریداری کرده تا بتوانید از امکانات کامل دایرکت ادمین استفاده کنید.

سخن پایانی

همانطور که تا این بخش از متن همراه ما بودید درباره محیط دایرکت ادمین برای شما صحبت کردیم. دایرکت ادمین ابزار گرافیکی بوده که به شما این توانایی را داده تا سایت خود را به راحتی مدیریت کنید. از همین‌رو سایت میزبان اول با امکانات قدرتمندی که دارد، شما را در مدیریت بهتر سایت خود یاری می‌کند تا بتوانید بهترین تجربه از مدیریت کسب کنید. این سایت پشتیبان کامل و قدرتمندی برای کسب و کار آنلاین شما به شمار می‌رود. اگر مالک اپلیکیشن یا وبسایت هستید به خدمات ایمن هاست نیازمندید، میزبان اول بهترین خدمات را کمترین تعرفه به شما ارائه می‌کند.

0 0 votes
امتیاز مقاله
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments