آپلود فایل در دایرکت ادمین | چگونگی آپلود فایل در یک هاست، نیاز هر طراح سایت

کنترل پنل؛ نیاز هر ادمین

احتمالا برای شما پیش آمده باشد که قصد راه‌اندازی سایتی را داشته باشید و ندانید که از کجا باید شروع کنید. آپلود فایل در دایرکت ادمین یکی از اطلاعاتی است که قبل از راه‌اندازی هر وبسایت نیاز خواهید داشت تا درباره آن بدانید. پس با ما در میزبان اول همراه باشید تا درباره هاستینگ و همینطور روش آپلود فایل در دایرکت ادمین اطلاعاتی مفید را به دست بیاورید.

آپلود فایل در دایرکت ادمین

آشنایی با هاستینگ؛ مبنای مدیریت سایت

شما برای داشتن یک وبسایت تنها به کدنویسی نیاز ندارید. بلکه برای خرید یک سرویس هاست هم پول کنار بگذارید. هاست از شرکت‌های میزبان قابل خریداری است. هاستینگ هر وبسایت بر روی سرورهای مختلف در مراکز داده اپلود و نگهداری می‌شود. سرورهای میزبان‌ها هم عمدتا از انواع سیستم عامل‌های لینوکس و ویندوز استفاده می‌کنند.

در هاست‌های بر پایه سیستم‌عامل لینوکس، پشتیبانی از زبان PHP و در سیستم ویندوز هم پشتیبانی از زبان ASP انجام می‌گیرد. سیستم لینوکس رایگان است و نسبت به سیستم‌عامل ویندوز امنیت بالاتری را داراست. به همین دلیل اکثر سایت‌های بزرگ جهان در ارائه خدمات خود از سرورهای مبتنی بر لینوکس استفاده می‌کنند.

کنترل پنل هاست و آپلود فایل در دایرکت ادمین چیست؟

تنها داشتن یک هاست برای طراحی وبسایت کافی نیست. شما نیاز خواهید داشت تا برای مدیریت بهتر وبسایت‌های خود به یک برنامه میزبانی سفارشی متصل شوید. اینجاست که نقش یک کنترل پنل هاست برای صاحب وبسایت مشخص می‌شود.

کنترل پنل هاست یک نوع رابط کاربری بر پایه وب می‌باشد که به شما این امکان را می‌دهد تا انواع خدمات هاستینگ دریافتی را در آن مدیریت کنید. به عنوان مثال شما با داشتن یک کنترل پنل  قادر خواهید بود تا تمام حساب‌های ایمیل و همینطور حساب‌های FTP را برای هاست خود مدیریت کنید.

هر هاست به شما این امکان را خواهد داد تا با توجه به سلیقه و نیاز خود بتوانید انواع کنترل پنل را انتخاب کنید. اما دلایلی که باعث شده‌اند تا این کنترل پنل‌ها بسیار محبوب باشند، سادگی و رابط کاربری مناسب و کاربردی آن‌ها است.

در ادامه به انواع کنترل پنل‌های مخصوص سیستم عامل لینوکس خواهیم پرداخت. معروف‌ترین و پرطرفدارترین پنل‌  CPanel است. در مقام بعدی هم Direct Admin قرار دارد که روش آپلود فایل در دایرکت ادمین موضوع مورد بحث ما در این مطلب می‌باشد.

آپلود فایل در دایرکت ادمین

شما صاحبان وبسایت برای آپلود فایل در دایرکت ادمین نیاز دارید تا ابتدا وردپرس را در این کنترل پنل نصب کرده و از نحوه ورود به دایرکت ادمین هم اطلاعات کافی را داشته باشید. در ادامه برای آپلود فایل در این پنل باید پس از وارد شدن، وارد بخش منو شده و در بخش System Info & Files، File Manager را انتخاب کنید.

پس از انجام کارهای فوق باید وارد فولدر public_html شده و بر روی گزینه Upload File  کلیک کنید. در ادامه یک پنجره جدید باز شده و از شما خواهد خواست تا یک فایل را انتخاب کرده و با کشیدن آن در این صفحه نسبت به بارگذاری آن اقدام کنید.

آپلود فایل‌های حجیم در دایرکت ادمین

باید یادآور شویم که با هر بار آپلود، شما قادر خواهید بود تنها 8 فایل را به صورت همزمان و البته با حجم کلی نهایتا 1 گیگابایت را در کنترل پنل خود قرار دهید. البته زمانی هم هست که فایل شما از مقدار ذکر شده بیشتر بوده و نیاز خواهید داشت تا به هر طریق ممکنی آن ‌را در کنترل پنل دایرکت ادمین خود اپلود کنید.

در این موقعیت می‌توانید برنامه Winrar را در سیستم خود نصب کرده و اقدام به فشرده‌سازی فایل‌های خود کنید. برای فشرده‌سازی فایل‌ها هم نیاز دارید تا تمام آن‌ها را انتخاب کرده و با راست کلیک کردن، گزینه Add to archive را انتخاب کنید. در ادامه یک پنجره جدید باز می‌‌شود و از شما می‌خواهد تا تنظیمات مورد نظر خود را در فایل اعمال کنید.

شما می‌توانید با انتخاب نوع RAR اقدام به فشرده‌سازی فایل کرده و سپس طبق توضیحات داده شده، فایل را در دایرکت ادمین خود آپلود کنید.

سؤالات متداول

در این بخش قصد داریم تا به پرسش‌های شما عزیزان پاسخ دهیم:

برای آپلود فایل حتما باید وردپرس را نصب کرده باشم؟

جواب بله است. شما برای استفاده از این پنل و مخصوصا آپلود فایل در دایرکت ادمین باید یک‌سری افزونه از جمله وردپرس را از پیش نصب کرده باشید تا بتواند از این کنترل پنل بهره کامل ببرید.

آیا برای آپلود فایل‌های فشرده هم محدودیت حداکثر 8 فایل و نهایتا 1 گیگ اعمال خواهد شد؟

در جواب باید بگوییم که بله. مهم نیست که فایل آپلودی شما با چه پسوندی باشد، تنها باید از قوانین و محدودیت‌های ذکر شده تبعیت کرده و بر طبق آن اقدام به آپلود فایل کنید.

مروری بر نکات آپلود فایل در دایرکت ادمین

همانطور که گفتیم شما برای طراحی یک سایت تنها نیاز به کد نویسی آن ندارید. بلکه نیاز دارید تا اطلاعات مربوط به سایت را هم در یک سرور هاست قرار دهید. پس از خریداری هاست باید یک رابط کاربری تحت وب به نام کنترل پنل هاست را انتخاب کرده تا بتوانید تمام وبسایت‌های خود را در این برنامه تحت پوشش قرار دهید.

ضمنا باید بدانید که سرورهای هاستینگ از دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس استفاده می‌کنند اما به دلیل رایگان بودن و همچنین امنیت بالاتر، سرورهای لینوکسی مورد پیشنهاد ما به شما هستند. بد نیست بدانید که سرورهای لینوکسی بر پایه زبان PHP و سرورهای ویندوزی هم بر پایه زبان برنامه نویسی ASP نوشته می‌شوند.

برای انتخاب یک پنل کنترل هاست شما باید در نظر داشته باشید که اگر از یک سرور مبتنی بر سیستم عامل لینوکس استفاده ‌می‌کنید، CPanel و DirectAdmin می‌توانند بهترین انتخاب‌های شما باشند. همچنین برای آپلود فایل در دایرکت ادمین هم نیاز دارید تا افزونه‌های مختلف از جمله وردپرس را نصب کرده باشید و همینطور با نحوه کار با این رابط کاربری آشنایی کامل داشته باشید.

در قدم بعدی باید از محدودیت‌های دایرکت ادمین برای آپلود فایل مطلع باشید. این محدودیت‌ها مربوط به تعداد اپلود فایل به صورت همزمان است که به عدد 8 محدود و همینطور محدودیت حجمی که برای تمام فایل‌ها به صورت کلی در مقدار 1 گیگ بسته شده است.

اما اگر قصد دارید تا فایلی با حجمی بیشتر از 1 گیگ را آپلود کنید، باید به سراغ برنامه‌های فشرده‌سازی مثل Winrar بروید. با نصب این برنامه، راست کلیک کردن بر روی فایل‌های مورد نظر و با انتخاب گزینه Add to archive فایل مورد نظر خود را فشرده سازی و سپس اقدام به آپلود کنید.

دریافت خدمات هاستینگ با میزبان اول

در این مطلب با نکات و روش‌های آپلود فایل در دایرکت ادمین آشنا شدیم. اگر قصد استفاده از خدمات هاستینگ و خرید انواع سرورهای مجازی و اختصاصی دارید، ما در میزبان اول با ارائه تمام خدمات هاستینگ و با دارا بودن پشتیبانی فعال و آنلاین به صورت 24 ساعته به شما عزیزان این اطمینان را خواهیم داد که یک خرید مطمئن و مقرون به صرفه را تجربه خواهید کرد.

0 0 votes
امتیاز مقاله
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments